„ChatGPT Search“ – „OpenAI“ sukurta paieškos sistemos funkcija, integruota į „ChatGPT“ platformą, kuri buvo pristatyta 2024 m. spalio 31 d., o nuo gruodžio 16 d. tapo prieinama visiems vartotojams. Ilgą laiką „ChatGPT“ pateikiama informacija buvo sąlyginai ribota, nes platforma negalėjo pasiekti tiesioginių duomenų šaltinių. Kitaip sakant, vartotojai negalėjo gauti tiesioginių atsakymų į klausimus, kurie būtų susiję su naujausiais įvykiais, bei aktualių svetainių nuorodų. Pristatydama naują funkciją, „ChatGPT Search“ sujungė dirbtinį intelektą su paieška, todėl „ChatGPT“ nuo šiol gali pateikti tiesioginius atsakymus į vartotojo užklausas drauge su nuorodomis į susijus šaltinius.
Siūlydama naują požiūrį į paiešką, „ChatGPT Search“ kelia vis daugiau diskusijų dėl galimos konkurencijos su „Google“. Tiesa, „Google“ išlaiko savo pranašumus, ypač navigacinėse ir vietinėse paieškose bei vartotojui įprasta ir patogia paieškos forma. Manoma, kad ateities vartotojas aktyviai naudosis abiem platformomis, atsižvelgdamas į savo informacijos poreikius, o SEO rinka neabejotinai patirs naujų iššūkių, ieškodama optimaliausių sprendimų vartotojo lūkesčių atitikimui ir verslo sėkmės matavimui.
Koks yra „ChatGPT Search“ veikimo principas?
„ChatGPT Search“ – tai dirbtiniu intelektu paremta paieškos funkcija, kuri sujungia tradicinių paieškos sistemų privalumus su dideliais kalbų modeliais (angl. large language models, LLM), gebančiais suprasti ir generuoti natūralios kalbos tekstą. Integruodama LLM, „ChatGPT Search“ analizuoja vartotojų užklausas ir pateikia išsamius bei kontekstualizuotus atsakymus. Skirtingai nei įprastos paieškos sistemos, kurios pateikia nuorodų sąrašą, „ChatGPT Search“ siūlo tikslius atsakymus, santraukas ir įžvalgas, suprasdama kontekstą ir numatydama vartotojo lūkesčius, drauge pateikdama ir šaltinius į susijusias svetaines.
Panašu, kad „ChatGPT Search“ naudoja RAG (angl. retrieval-augmented generation) metodą, kurį taiko ir kiti AI pagrindu veikiantys paieškos varikliai, sujungdama informacijos paieškos sistemas su generatyviniais modeliais. Šiame procese, kai vartotojas pateikia užklausą, sistema pirmiausia atlieka paiešką išoriniuose duomenų šaltiniuose, siekdama rasti aktualią informaciją. Tada ši informacija yra integruojama į kalbos modelio įvestį, leidžiant modeliui generuoti atsakymus, pagrįstus gauta informacija ir turimomis žiniomis. Tiesa, svarbu nepamiršti, kad nors RAG metodas gali sumažinti netikslių atsakymų tikimybę, atsakymų tikslumas priklauso nuo naudojamų šaltinių kokybės.
Kaip „ChatGPT Search“ vertins jūsų užklausas?
Skirtingai nei tradiciniai paieškos algoritmai, kurie remiasi raktinių žodžių atitikimu, „ChatGPT Search“ siekia suprasti vartotojo užklausos kontekstą ir ketinimus. Pavyzdžiui, užuot pateikęs puslapius, kuriuose kartojasi tikslūs raktiniai žodžiai, „ChatGPT Search“ interpretuoja užklausos prasmę ir pasiūlo rezultatus, labiau atitinkančius realų vartotojo poreikį. Šis perėjimas nuo raktinių žodžių prie vartotojo intencija pagrįstos paieškos iš esmės keičia turinio reitingavimo ir rodymo būdą.
Pagrindiniai „ChatGPT Search“ funkcionalumai:
· Klausimų-atsakymų formato paieška. Vartotojai su „ChatGPT Search“ gali bendrauti natūralaus dialogo forma, tarsi kalbėdamiesi su realiu žmogumi.
· Individualizuoti atsakymai. Vietoje tradicinės paieškos pateikiamo nuorodų sąrašo „ChatGPT Search“ siūlo glaustą ir konkretų atsakymą į užklausą.
· Nuorodų šaltiniai. Papildomai šalia atsakymų ir šoniniame skydelyje yra rodomi šaltiniai su nuorodomis į originalų turinį.
· Susiję klausimai. Vartotojai galės užduoti papildomus klausimus ir plėsti temą, taip sukurdami interaktyvesnę paieškos patirtį.
5 žingsniai ateities SEO specialistams, arba kaip ruoštis pokyčiams?
Į rinką atėjus „ChatGPT Search“, SEO paslaugos tampa dar aktualesnės, kadangi verslas nuo šiol sieks ne tik užimti aukštas pozicijas įprastoje „Google“ paieškoje, bet ir būti tas šaltinis, kurį „ChatGPT Search“ pasirinks cituoti savo atsakyme ir pateikti vartotojui kaip patikimą nuorodą. Pateikiame 5 pagrindinius aspektus, į kuriuos verslas turėtų atsižvelgti, siekdamas užtikrinti savo svetainės atitikimą paieškos sistemų reikalavimams:
1. Vartotojo ketinimai bus svarbesni už raktinius žodžius
Šiuo metu SEO daugiausiai orientuojasi į tikslius ir trumpus raktinius žodžius bei jų integravimą į turinį. Tačiau su „ChatGPT Search“ šis požiūris keičiasi ir atsiranda noras suprasti vartotojo ketinimus. Paieškos varikliai stengsis suvokti, ko vartotojas iš tiesų ieško, o ne tik ieškoti raktažodžių atitikmenų.
Pokalbio stiliumi paremta paieška leidžia atlikti kontekstualiai tikslesnę paiešką, todėl raktinių žodžių tyrimai gali iš esmės keistis. SEO specialistai turėtų suprasti pagrindines temas ir klausimus, kurie yra aktualūs vartotojui. Svetainėje esantis turinys turėtų būti natūraliai patrauklus ir pritaikytas vartotojo ketinimams, o ne tik algoritmams. Pavyzdžiui, jei kas nors ieško „geriausias fotoaparatas fotosesijoms lauke“, tikėtina, kad „ChatGPT Search“ teiks pirmenybę turiniui, kuris aptaria funkcijas ir specifikacijas, būtinas fotografavimui lauke, o ne puslapiams, kuriuose tik minimi žodžiai „geriausias fotoaparatas“.
PATARIMAS: siekdami prisitaikyti prie šios tendencijos, naudokite natūralios kalbos raktines frazes ir long-tail grupės raktinius žodžius. Atsižvelkite į klausimus, kuriuos gali užduoti potencialus klientas, ir pasirūpinkite, kad turinys pateiktų originalius ir aiškius atsakymus.
2. Turinio kokybė taps kaip niekada svarbi
„ChatGPT Search“ yra sukurtas atpažinti aukštos kokybės turinį, todėl gerai struktūrizuotas, informatyvus ir įtraukiantis turinys turės didesnę galimybę būti rodomas paieškos rezultatuose. Prastas ir raktiniais žodžiais perkrautas turinys, nesuteikiantis realios vertės, greičiausiai bus nuvertintas. Verslo srityje tai reiškia išsamius produktų aprašymus, kokybiškai parengtus pirkimo vadovus ir informatyvius tinklaraščio įrašus, kurie suteiktų realią vertę klientams. Pavyzdžiui, jei verslas parduoda drabužius šunims, straipsnis „Kaip pasirinkti šunų drabužius pagal šuns dydį ir veislę“ gali ne tik padėti klientams priimti informuotus sprendimus, bet ir pagerinti SEO rezultatus.
PATARIMAS: reguliari turinio optimizacija, tikslumas ir turinio atnaujinimas, tikėtina, bus esminiai principai, kurie padės jums išsiskirti ir išlaikyti konkurencinį pranašumą dirbtinio intelekto valdomoje paieškos aplinkoje. Norėdami padidinti turinio vertę, užtikrinkite, kad jis būtų lengvai skaitomas, naudokite antraštes, sąrašus, vaizdus ir orientuokitės į realius vartotojo poreikius. Pavyzdžiui, vietoj paprasto produkto aprašymo sukurkite išsamų vadovą, aptariantį produkto naudą, funkcijas, naudojimo būdus ir priežiūrą.
3. Personalizavimo svarba dar labiau augs
Viena iš galingiausių „ChatGPT Search“ savybių – gebėjimas pateikti personalizuotus paieškos rezultatus. Analizuodamas tokius vartotojų duomenis kaip paieškos istorija ar vartotojo elgesys, „ChatGPT Search“ gali pritaikyti rezultatus kiekvienam vartotojui, suteikdamas konkrečiam klientui aktualią paieškos patirtį. Kitaip sakant, turinys turi patikti įvairiai auditorijai, kuri gali turėti skirtingus poreikius ir pageidavimus. Nors tai gali atrodyti sudėtinga, vis dėlto, tai suteiks galimybę prisitaikyti prie skirtingų klientų segmentų. Pavyzdžiui, jei prekiaujate lauko įranga, galite kurti turinį, skirtą medžiotojams, stovyklautojams ar dviratininkams. Taip galėsite spręsti kiekvienos grupės specifinius poreikius ir padidinsite tikimybę, kad jūsų turinys bus rodomas personalizuotuose paieškos rezultatuose.
PATARIMAS: galvokite ne apie „vieną standartinį“ savo pirkėją, o apie galimus pirkėjų tipus, nustatykite klausimus, kuriuos tikėtina galėtų užduoti šie klientai, ir įtraukite juos į savo turinį. Pavyzdžiui, vietoj raktinio žodžio „šunų drabužiai“, galite optimizuoti tokias raktines frazes kaip: „Kokie šunų drabužiai geriausiai tinka Lietuvos orams?“ arba „Kaip pasirinkti šunų drabužius ilgaplaukiams šunims?“
4. Tikėtina, kad struktūriniai duomenys taps dar svarbesni
SEO specialistai puikiai žino, kad struktūriniai duomenys yra svarbi priemonė, padedanti paieškos varikliams geriau suprasti konkrečios svetainės turinį, tačiau tikėtina, kad su dirbtinio intelekto era „Schema Markup“ naudojimo galimybės taps dar aktualesnės, t. y. daugialypės terpės strategija, apimanti vaizdo įrašus, infografikus ir interaktyvius elementus, taps dar reikšmingesnė su AI, kuris gebės apdoroti įvairių tipų mediją, neapsiribodamas vien tekstu. Turinys, kurį papildys įvairialypė struktūriniais duomenimis apžymėta kontekstine informacija, didins pačio turinio vertę ir jo matomumą dirbtiniu intelektu paremtoje paieškoje.
PATARIMAS: siekiant prisitaikyti prie pokyčių, verta pridėti „Schema Markup“ žymėjimus, įtraukiant įvairias detales, tokias kaip kaina, prieinamumas ar klientų atsiliepimai. Pavyzdžiui, parduodant ekologiškus kosmetikos produktus, „Schema markup“ žymėjimu galite pabrėžti savybes, tokias kaip „ekologiškas“, „nebandytas su gyvūnais“ ir „pagamintas iš natūralių ingredientų“.
5. Svetainės autoritetas ir apgalvoti UX sprendimai gali padėti pelnyti „ChatGPT Search“ palankumą
Kadangi manoma, jog „ChatGPT Search“ teiks pirmenybę aukšto autoriteto turiniui, skaitmeninė reputacija ir ekspertinis požiūris taps dar svarbesni. Gebėjimas būti savo srities ekspertu, partnerystės su žinomais prekių ženklais, ryšiai su autoritetingais leidiniais ir dėmesys „Earned media“ pripažinimui tikėtina padidins jūsų galimybes būti cituojamiems „ChatGPT Search“ atsakymuose.
Manoma, kad vartotojo patirtis (UX) taip pat taps vienu esminiu reitingavimo veiksniu, kadangi „ChatGPT Search“ pirmenybę teiks turiniui, siūlančiam sklandžią vartotojo kelionę. Tokie elementai kaip puslapio įkėlimo greitis, mobiliesiems pritaikytas dizainas ir paprasta navigacija dabar yra svarbesni nei bet kada. „Google“ tyrimai rodo, kad kai puslapio įkėlimo laikas pailgėja nuo 1 iki 3 sekundžių, atmetimo tikimybė padidėja net 32 %, todėl svetainės greičio optimizavimas yra būtinas tiek SEO, tiek konversijų rodikliams. Verta apsvarstyti ir tokias funkcijas kaip supaprastintas atsiskaitymo procesas, lengvai randamos produktų kategorijos ir aiškūs raginimai veikti (CTA). Gerai suprojektuota, patogi svetainė padės gerinti ne tik SEO, bet ir klientų pasitenkinimo rodiklius, skatindama pakartotinį apsipirkimą.
PATARIMAS: norėdami pelnyti „ChatGPT Search“ palankumą, investuokite į svetainės autoritetą ir UX. Kurkite aktualų turinį, kuris suteikia pridėtinę vertę, ir užmegzkite ryšius su autoritetingais leidiniais, kurie gali padidinti jūsų prekės ženklo patikimumą. Optimizuokite svetainės greitį ir mobiliesiems pritaikytą dizainą, kurkite intuityvią navigaciją ir užtikrinkite patogią vartotojo kelionę, kad pagerintumėte SEO bei konversijų rodiklius.
Pasiruoškime prisitaikyti ir mokykimės iš naujo matuoti rezultatus
„ChatGPT Search“ žymi naują paieškos etapą, orientuotą ne tik į informacijos suradimą, bet ir į greitą reakciją į vartotojų poreikius. Tradicinės raktažodžių analizės ir reitingavimo metodikos tampa mažiau svarbios, nes „ChatGPT Search“ teikia tiesioginius atsakymus į vartotojų klausimus, sumažindama poreikį spustelėti nuorodas. Dėl to SEO specialistai turi daugiau dėmesio skirti prekės ženklo matomumui AI generuotuose atsakymuose, užtikrindami, kad jų turinys būtų autoritetingas, informatyvus ir struktūruotas taip, kad dirbtinis intelektas jį lengvai atpažintų ir panaudotų.
SEO specialistams taps svarbu atnaujinti svetainių analizių ir rezultatų matavimo procesus. Nors tradiciniai rodikliai išliks svarbūs, tikėtina, kad aktyviau bus sekamas prekės ženklo matomumas pagal dažniausiai naudojamas užklausas ir paminėjimus LLM atsakymuose. Kai AI valdomos paieškos pradės dominuoti rinkoje, tokie duomenys kaip paspaudimų rodikliai (CTR) gali tapti mažiau aktualūs, o vietoje jų dėmesys gali būti sutelkiamas į AI generuotų atsakymų tikslumą, pagrįstumą, vartotojų įsitraukimo lygį bei AI poveikį prekės ženklo matomumui. Šie rodikliai suteiks gilesnių įžvalgų, padėsiančių įvertinti turinio efektyvumą „ChatGPT Search“ eroje ir prisidės prie ilgalaikės rinkodaros strategijos sėkmės.
Nors „ChatGPT Search“ šaltinių atrankos kriterijai nėra tiksliai žinomi, galime matyti, kad sistema siekia atrinkti patikimus ir autoritetingus šaltinius, kurie suteikia išsamią ir tikslią informaciją. Todėl turinio kūrėjams ir SEO specialistams rekomenduojama užtikrinti, kad jų svetainės turinys būtų aukštos kokybės, patikimas ir atitiktų vartotojų poreikius.
Comentários