top of page
Ieškoti

SEO iššūkiai, su kuriais dažnai susiduria smulkusis verslas

mergina sėdinti prie medinio stalo dirbanti kompiuteriu

Tai, kad SEO šiandieninėje e-komercijoje turi svarbų vaidmenį, pasakyti gali daugelis. Tačiau turint mažai arba jokios patirties šioje srityje, suprasti pagrindinius SEO principus ar kelti SEO tikslus gali būti sudėtinga. Su patirties ar kompetencijų stoka ypatingai dažnai susiduria maži verslai, turintys nedideles komandas ir ribotus resursus. Kaip pradėti, kur ieškoti reikalingos informacijos ar kokiais įrankiais naudotis, siekiant pagerinti svetainės matomumą – toliau bandysime atsakyti į šiuos bei kitus klausimus, dažniausiai kylančius smulkaus verslo atstovams. Taigi su kokiais SEO iššūkiais dažniausiai susiduria maži verslai ir kaip juos išspręsti?


Nepakankamas žinių bagažas


Akivaizdu, kad norint sėkmingai vykdyti internetinės svetainės SEO, tam reikalingos atitinkamos žinios bei įgūdžiai. Dažnu atveju smulkiojo verslo savininkai bei nedidelės jų komandos šių žinių stokoja, tačiau tai yra visiškai normalu – negalime būti visų sričių profesionalai. Žinios apie SEO reikalingos nebūtinai išskirtinai atvejais, kai SEO darbus savo internetinėje svetainėje norite atlikti patys: netgi ieškant išorinių SEO partnerių pravartu suprasti esmines SEO dedamąsias dalis, kad žinotumėte, ko iš partnerių reikalauti bei kokius tikslus jiems kelti.


Be abejonės reikėtų pradėti nuo asmeninės edukacijos. Kur ieškoti informacijos apie tai, kas yra SEO ir kokie yra esminiai SEO principai?


  • Tinklaraščiai. Informacijos skaitmeninėje erdvėje – begalė, tad ir išsirinkti tinkamiausius šaltinius ne visada gali būti paprasta. Pradedantiesiems rekomenduojame pradėti nuo didžiųjų SEO platformų ar įrankių pateikiamos informacijos: ten rasite struktūruotą, vizualią ir nesudėtingai komunikuojamą mokomąją medžiagą. Rekomenduojame:



SEO pradžiamokslio viršelis

  • Nuotoliniai kursai. Jei esate nusiteikę mokytis išsamiau, rekomenduojame paieškoti jūsų poreikius labiausiai atitinkančių kursų tokiose platformose kaip Udemy ar Coursera. Galite rinktis teorinio lygmens kursus arba mokymus su praktinėmis užduotimis. Vieni svarbiausių tokių kursų privalumų – nedidelė kaina ir galimybė mokytis jums patogiu tempu. Pavyzdžiui:



  • Išsamūs SEO mokymai. Jei nusprendėte mokytis SEO iš esmės (arba norėtumėte apmokyti viena savo komandos narių), rekomenduojame pasižvalgyti po Code Academy ar Atomic Garden siūlomas programas.


Nedideli biudžetai


Mažas biudžetas reiškia tai, kad turime mažiau resursų pilnos apimties SEO veiksmų atlikimui (tiek techniniams darbams, tiek turinio kūrimui) bei ribotas galimybes kasdieniam darbui naudoti profesionalius mokamus SEO įrankius. Kaip gauti geriausią rezultatą, turint ribotą biudžetą?

 

  • Fokusuokitės į lengvus laimėjimus. Teikite prioritetą SEO darbams, kuriuos nesudėtingai galite atlikti patys: meta antraščių rašymas, vaizdinių elementų aprašymai, paveikslėlių dydžių ir svorių patikra, vartotojui aiškios ir patogios internetinės svetainės struktūros implementavimas bei panašaus tipo darbai turi didelės reikšmės konkuravimui organinėje paieškoje ir juos puikiai galite atlikti patys be papildomų investicijų. Žinoma, jei niekada nesate tiesiogiai atlikę šių darbų, tam prireiks šiek tiek savišvietos.

  • Išnaudokite nemokamus arba nebrangius SEO įrankius. Įrankių, skirtų SEO darbams atlikti arba rezultatams sekti yra begalė, tačiau didžioji dauguma jų yra brangūs ir sunkiai įkandami mažiems verslams. Siūlome pradėti nuo:


o   Raktinių žodžių analizės atlikimui galite išbandyti nemokamą Google Ads įrankį Keyword Planner arba naudotis nemokamais populiariųjų SEO įrankių Semrush ar Ahrefs planais. Pastaruosiuose įrankiuose taip pat nemokamai galėsite išbandyti ir kitus svarbius funkcionalumus (techninis puslapio auditas ar pozicijų sekimas), tačiau susidursite su tokiais apribojimais kaip skanuojamų puslapių skaičius, sekamų raktinių žodžių skaičius bei kitais nemokamos versijos ribojimais.


raktažodžių analizė įrankių Google Keyword Planner

o   Nebrangia alternatyva profesionalų pamėgtiems SEO įrankiams gali tapti ne tokie populiarūs, mažiau funkcionalumų turintys, tačiau gerokai pigesni įrankiai, pavyzdžiui Ubersuggest. Jų pagalba galėsite atlikti ne tik raktinių žodžių analizę, tačiau ir savo internetinės svetainės techninį skanavimą, konkurentų analizę bei sekti savo internetinės svetainės pozicijas organinėje paieškoje.

o   Turinio valdymo sistemos Wordpress naudotojams rekomenduojame išbandyti nemokamą arba nebrangią mokamą įskiepio Yoast SEO versiją. Įrankio pagalbą galėsite nesunkiai optimizuoti savo internetinės svetainės puslapius norimiems raktiniams žodžiams.

o   Rezultatų sekimui naudokite nemokamus GA4 ir Google Search Console įrankius. Šie įrankiai pravers ne tik organinių rezultatų stebėjimui, bet ir perkamos reklamos atsiperkamumo įsivertinimui ar internetinės svetainės puslapių indeksavimo priežiūrai.


Laiko sąnaudos


SEO reikalauja ilgalaikio įdirbio, o tai gali būti itin sudėtinga mažo verslo savininkams arba mažoms jų komandoms. Kaip tinkamai įplanuoti SEO darbus šalia kitų atsakomybių ir procese neprarasti motyvacijos?


  • Aiškiai įsivardinkite, kur nukreipsite SEO veiksmus ir dirbkite nuosekliai bei  koncentruotai. Turint ribotus resursus labai svarbu tikslingai juos išnaudoti. Tai reiškia, kad būtina aiškiai įsivardinti, ties kokių tikslų siekimu artimiausiu laikotarpiu dirbsite ir daryti tai nesimėtant į šalis. Jei nusprendėte, kad artimiausiu laiku pirmenybę teiksite internetinės svetainės struktūros pokyčiams, tam ir skirkite savo dėmesį, o ne persimeskite į tinklaraščio rašymą į galvą atėjus gerai idėjai vidiniam straipsniui. Užsirašykite šias idėjas ir prie jų grįžkite atlikę savo prioritetines užduotis.

  • Susidarykite planą ir jo laikykitės. SEO reikalauja nuoseklumo, tad epizodiniai pribėgimai prie  šių darbų tikrai neatneš norimo rezultato. Jei daro apimtis didelė, planuokitės darbą etapais – realistiškai planuojant darbus didesnė tikimybė to plano laikytis. Pavyzdžiui, jei norite atnaujinti visų internetinės svetainės kategorijų meta aprašymus, o kategorijų yra daug, planuokite atnaujinti 5 ar 10 aprašymų per savaitę. SEO svarbu nuoseklumas – geriau nedidelėmis apimtimis, bet darbą atlikti užtikrintai pilna apimtimi.

  • Nebandykite apimti per daug.  Vėlgi – ribotus resursus geriausia nukreipti koncentruotai. Pavyzdžiui, jei internetinėje svetainėje turite 10 produktų kategorijų ir vienu metu pradėsite dirbti su visų jų matomumu organinėje paieškoje, gali būti sudėtinga visoms joms skirti reikalingus laiko resursus. Tokiu atveju laiko SEO darbams galite skirti daug, tačiau labai nekoncentruotai ir neefektyviai jį paskirstyti, todėl ir rezultatą pamatyti bus sunku. Nematant rezultato dings ir motyvacija. Rekomenduojame pradėti nuo vienos pagrindinės kategorijos ar temos bei savo pastangas koncentruotai nukreipti ten. Taip rezultatą pamatysite greičiau, todėl ir dirbti bus smagiau. 


Techninis SEO


Jei svetainės tekstus dar galima atsinaujinti savais resursais, techninių klaidų taisymas bei techninis svetainės tobulinimas įprastai reikalauja kur kas daugiau žinių bei įgūdžių. Smulkaus verslo savininkai ar jų komandos su turinio valdymo sistemomis dažnai dirba labai aiškių kasdieninių užduočių rėmuose – produktų į internetinę parduotuvę įkėlimas, tekstų atnaujinimas, vizualinių elementų koregavimas ar panašiai – tad kompetencijų, norint atlikti techninius SEO darbus, pritrūksta. Ties techniniais darbais rekomenduojame susirasti šias kompetencijas turinčius profesionalus – net jei esate smulkus verslas, įvertinę jūsų poreikius profesionalūs partneriai sugebės pasiūlyti jums tinkamą SEO kainodarą.


Kviečiame susipažinti su Reprise Media teikiamomis SEO paslaugomis ir susisiekti – mūsų specialistai pasiūlys jums tinkamiausią sprendimą.



32 peržiūros0 komentarų

Comments


bottom of page