top of page
Ieškoti

Sėkminga e-komercija: į ką reikia atkreipti dėmesį? (I dalis)

Vis populiarėjanti e-komercija

Kaip žinia, pirkimas internete seniai nebėra naujiena ir daugybė žmonių renkasi prekių bei įvairių pasiūlymų ieškoti būtent ten. Ne tik paieškos, bet ir apsipirkimas dažnu atveju keliasi iš fizinių į internetines parduotuves.



Toks žmonių elgsenos pokytis tik dar labiau sustiprina reklamos ir komunikacijos internete svarbą: ypatingai įmonėms, kurios savo veiklą vykdo išskirtinai elektroninėje erdvėje. Į ką reikėtų atkreipti didžiausią dėmesį, siekiant, kad svetainė atneštų norimus rezultatus?


Duomenų sekimas (tracking)

 

Tinkami ir kokybiški duomenys yra vienas pagrindinių dalykų, kuriuo įmonės turėtų pasirūpinti vykdydamos kasdienę komercinę veiklą internetinėje erdvėje.


Jeigu savo svetainės duomenų sekimui ir rinkimui naudojate Google Analytics įrankį, pasirūpinkite, kad paskyrose būtų užtikrinta kaip įmanoma daugiau gerųjų praktikų:


  • Sukurta ir tinkamai paruošta Google Analytics 4 paskyra.

  • Užtikrintas tinkamas pagrindinių jūsų verslui aktualių parametrų sekimas. Tai gali būti sėkmingas įvairių kontaktinių formų užpildymas, prekių įsidėjimas ar išėmimas iš krepšelio, atsiskaitymas už prekes ar kitokie jums svarbūs vartotojų atliekami veiksmai.

  • Šaltiniai, per kuriuos ateina didžioji dalis jūsų lankytojų srauto, būtų tinkamai identifikuojami, o neaktualūs ar klaidinantys šaltiniai būtų išfiltruoti: būtina siekti kaip įmanoma aukštesnės duomenų kokybės ir tikslumo.

  • E-komercijos tipo verslams ypatingai svarbu užtikrinti, kad būtų matomi pagrindiniai vartotojo kelionės žingsniai – nuo pirmo apsilankymo internetinėje svetainėje iki prekės įsigijimo. Tai padės geriau suprasti, kuriame savo apsilankymo žingsnyje dalis žmonių palieka svetainę joje taip ir neįsigiję prekių. Tokia informacija bus naudinga ateities analizėms ir tikėtiniems svetainės optimizacijos veiksmams.

E-komercijos duomenų sekimas per Google Analytics įrankį.

 

Landing page’ai

  

Puslapiai, į kuriuos lankytojai ateina organiškai ar yra nukreipiami reklamos priemonėmis, atlieka vieną svarbiausių vaidmenų vartotojo kelionėje. Tai yra patys pirmieji puslapiai, kuriuos žmonės pamato po to, kai spusteli ant reklaminio skydelio ar organinės paieškos rezultato. Nuo to, ką ir kaip pamatys šiame puslapyje bei kokią patirtį gaus, priklauso sekantys potencialių pirkėjų veiksmai. Įprastai veiksmai būna du − lankytojai, neradę, ko tikėjosi, palieka puslapį arba susidomi ir toliau tęsia navigaciją kituose svetainės puslapiuose.


Taigi, užtikrinti gerąsias kampanijų puslapių praktikas yra privalu. Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį?


  • Aiškios antraštės. Stenkitės išryškinti esminius pasiūlymus, kuriais siekiate sudominti lankytojus: pagrindines akcijas, nuolaidas, kuponus ar kitus išskirtinius pasiūlymus.

  • Raginamieji tekstai (call-to-actions). Aiškiai pateikite informaciją apie tai, kokį veiksmą raginate lankytoją atlikti. Tai gali būti tiek tipinis „Apsipirkite jau šiandien”, tiek „Užsiregistruokite ir gaukite papildomą 10% nuolaidą”. Svarbu, kad šie tekstai būtų matomi ir aiškūs.

  • Pritaikymas mobiliesiems įrenginiams. Išmanusis telefonas suteikia mums galimybę ieškoti įvairios informacijos bet kada, pavyzdžiui, stovint eilėje ar važiuojant troleibusu. Dėl šios priežasties ypač svarbu užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų pritaikyta ir tinkamai veiktų mobiliuosiuose įrenginiuose. Siekdami išsiaiškinti, kokiais dažniausiai mobiliaisiais įrenginiais naudojasi jūsų svetainės lankytojai, galite pasinaudoti Google Analytics kaupiamais duomenimis. Tokiu būdu galėsite sutelkti savo IT resursus į mobilios versijos veikimo užtikrinimą populiariausiuose įrenginiuose.

  • Svarbiausių pasiūlymų komunikacija. Jeigu turite įvairių pasiūlymų, kuriuos norite iškomunikuoti savo lankytojams, išsirinkite vieną ar du pagrindinius, kurie yra stipriausi ir kuriais jūs tikite labiausiai. Būtent juos ir reiktų stengtis išryškinti savo kampanijos puslapyje. Jie turėtų gauti daugiausiai vizualinio svorio lyginant su kitais pasiūlymais ar elementais. Suteikiant panašią svarbą penkiems ar šešiems pasiūlymams vienu metu, kyla didžiulė rizika, kad lankytojai neaktreips pakankamai dėmesio nei į vieną iš jų. Arba pasiūlymų tinkamai neperskaitys ir nesupras.

  • Pašaliniai elementai ir kiti trikdžiai. Stenkitės minimizuoti elementų ar žinučių skaičių puslapyje: elementų gausa kelia riziką lankytojo dėmesio koncentracijai į esminius dalykus. Įvairūs pop-up’ai ar pakartotiniai chatbot’ų iššokimai, kurie gali išvesti lankytoją į kitą puslapį ar kitaip nukreiptį jo dėmesį nuo esminės informacijos, yra nerekomenduotini.

  • A/B testavimas. Jeigu turite technines galimybes, rekomenduojame susikurti bent dvi vizualiai skirtingas puslapio versijas ir vedamą į jas srautą padalinti atitinkamu santykiu. Matant statistiškai reikšmingą vienos versijos pranašumą prieš kitą, mažiau efektyvios versijos reikėtų atsisakyti, taip nukreipiant 100% srauto į nugalėjusiąją versiją.

 

El. laiškai ir klientų duomenų bazės

 

Vienas iš reklamos kanalų, kurio populiarumas ir nauda vėl auga, yra elektroniniai laiškai. Šiandieninėje rinkoje galime sunkiai įsivaizduoti e-komercijos tinklapį, kuris aktyviai nevykdytų reklamos veiksmų šiame kanale. Reikia nepamiršti, jog norint, kad šis kanalas veiktų ir atneštų norimus rezultatus, reikia įdėti daug darbo. Rekomenduojame pasirūpinti šiais dalykais:


  • Atsinaujinti prenumeratorių duomenų bazę, kuriai planuojate vykdyti reklaminius veiksmus. Ilgalaikėje perspektyvoje palaikyti prenumeratorių duombazės „gyvumą“ reikėtų nuolatos. Tuo tikslu gali pasitarnauti įvairūs žaidimai ar iniciatyvos, kur viena iš dalyvavimo sąlygų būtų pasidalinimas savo asmeniniais duomenimis ir sutikimo rinkodaros veiksmams davimas.

  • Jeigu neturite automatinės klientų segmentavimo galimybės savo CRM duombazėje, rekomenduoju segmentavimą atlikti „rankiniu būdu”. Klientus į segmentus galite skirstyti pagal įvairiausius parametrus, pradedant demografiniais pjūviais ir baigiant istorinių pardavimų tendencijomis, pvz. pirkimų dažniu, krepšelio dydžiu, paskutinio apsipirkimo data ir pan.

  • Turint segmentuotą klientų duombazę galėsite konkretiems segmentams rodyti specialiai jiems pritaikytas žinutes. Jas atitinkamai galėsite panaudoti tiek el. laiškų, Facebook ar kitų skaitmeninių rinkodaros kanalų kampanijose.

  • Pasirūpinkite, kad el. laiškų kampanijų metu turėtumėte techninę galimybę naudoti taip vadinamus “count down timer’ius”, kurie padeda laiškų gavėjams sukurti skubumo ir svarbumo įspūdį. Taip paskatinsite potencialius klientus atlikti veiksmus, kurių jie galbūt nebūtų atlikę. Skubumo įspūdį taip pat padės sukurti ir tam specialiai suformuluotos žinutės ar antraštės, raginančios nelaukti ir paskubėti atlikti pirkimą jau dabar.

  • El. laiškų kampanijose nepamirškite naudoti aiškių raginamųjų tekstų („call-to-actions”). Nepriklausomai nuo rinkodaros kanalo, kuriame vykdote kampaniją, šių tekstų ar elementų naudojimas yra vienodai svarbus.

  • Jeigu turite techninių resursų, rekomenduoju pasigaminti bent porą skirtingų el. laiškų versijų ir atlikti A/B testus: tai padės išsiaiškinti, kas visgi labiau padeda klientams spustelti ant jūsų el. laiško, tuomet iš jo ateiti iki jūsų svetainės, o galiausiai – konvertuoti.

  • Taip pat viena iš rekomenduojamų gerųjų praktikų yra pasirūpinti automatinių el. laiškų siuntimu klientams, kurie įsidėjo prekes į krepšelį, bet nebaigė pirkimo („cart abandoners“). Taip pat nepamirškite užsakymo patvirtinimo laiškų klientams, kurie sėkmingai apsipirko. Tokius laiškus galite puikiai išnaudoti papildomų pasiūlymų pateikimui ar informavimui apie kitas artėjančias akcijas. Galiausiai, jeigu leidžia resursai, galite siųsti papildomą laišką su rekomenduojamomis prekėmis, priklausomai nuo kliento įsigytos prekės, pvz. iPhone dėkliuko ar ausinių pasiūlymas iPhone telefoną įsigijusiam klientui.

  • El. laiškų kampanijų metu turite puikią proga susirinkti „šiltą” auditoriją, kurią sudaro žmonės, paspaudę ant vieno iš jūsų el. laiškų ir galbūt atėję į jūsų svetainę. Jei tokie vartotojai davė sutikimą rinkodaros „sausainėliams”, jūs taip pat turėsite galimybę surinkta auditorija pasidalinti su kitais skaitemeninės rinkodaros kanalais, pvz. Meta. Taip galėsite nukreipti reklamą į per el. laiškus į svetainę atėjusius žmones, kurie peržiūrėjo dalį jūsų prekių, bet neatliko pirkimo. Rodydami jiems specialius pasiūlymus Meta platformoje, turėsite progą grąžinti vartotojus į svetainę, taip sudarydami dar vieną progą potencialiems klientams atlikti pirkimą.


Kitoje dalyje daugiau papasakosime apie optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) bei reklamos mokamuose kanaluose svarbą vykdant sėkmingą e-komerciją.



30 peržiūrų0 komentarų

Naujausi įrašai

Rodyti viską

Comments


bottom of page